Kisko-Seura kattaa monipuolisen kulttuuritarjonnan tulevana kesänä

10.4.2017

Robert Henriksson kertoi keskiaikaisen Haapaniemen yhteyksistä Hollannin kuninkaallisiin.
Kirjastossa oli mukavasti väkeä esitystä seuraamassa.
Paula Rauman luovutti Olavi Henttiselle Hannu Nikanderin taulun kiitokseksi työstä seuran hyväksi. Samalla Henttinen ojensi Raumanille tekemänsä puheenjohtajan nuijan seuran käyttöön.

Kesän kulttuuritarjonta julkistettiin vuosikokouksessa. Kesällä on luvassa festariviikonloppu Kiskon kirkossa ja kaksi taidenäyttelyä kivimakasiinissa. Vuosikokous hyväksyi viime vuoden tilinpäätöksen. Hallitukseen valittiin uutena jäsenenä Robert Henriksson Kiskon kirkonkylästä.

Kisko-Seuran vuosikokouksessa keskiviikkona 29.3. julkistettiin kesän 2017 kulttuuritarjonta. Kesäkuusta elokuuhun Kiskossa on mahdollisuus korkealaatuisiin kulttuurielämyksiin.

Kesän aloittaa Rafael Saifulinin näyttely "Minun Kiskoni" Toijan kivimakasiinissa 16.6. - 9.7. Sen jälkeen kivimakasiinin valtaa "Sen seitsemän syytä", neljän naisen kuvataidetta 15.7. - 13.8. Näyttelyssä nähdään kuvataideopettaja Eine Kaartisen, valokuvaaja Loviisa Kankaan, keraamikko Leena Keräsen ja graafisen suunnittelijan Marjut Koskisen töitä.

Musiikkitarjonnan aloittavat perjantaina 30.6. Kiskon kirkossa Jukka Perko Avara ja Hannu-Pekka Björmäan. Sunnuntaina 2.7. kirkossa jatkaa Sydänkesän säveliä, jossa esiintyvät Lilli Paasikivi, Mari Palo, Christian Lindroos, Markus Nykänen, Ilmo Ranta ja Johannes Piirto.

Sunnuntaina 23.7. Toijan kivimakasiinissa kuullaan lauluja Lasse Mårtensonin laulukirjasta, esittäjinä Pentti Hildén, Mikko Helenius ja Eerik Siikasaari.

Toijan kivimakasiinissa kuullaan Tommy Tabermannin  runoja heinäkuun alussa. Kisko-päivää vietetään lauantaina 8.7.

Kiskon kotiseutumuseo kirkonkylässä on auki tuttuun tapaan heinä- ja elokuussa. Kotiseuturetki sunnuntaina 16.7. suuntautuu Mommolan kartanon kautta Perniön suuntaan.

Muutakin on kesän hengästyttävässä ohjelmassa tiedossa! Tarkemmat tiedot löytyvät kotisivujen tapahtumasivuilta.

Seuran vuosikokous hyväksyi viime vuoden tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen sekä toimintasuunnitelman ja talousarvion tälle vuodelle.

Seuran puheenjohtajana jatkaa Paula Rauman. Hallitukseen valittiin uutena varajäsenenä Robert Henriksson. Erovuorossa ollut Marja-Leena Lindgren valittiin uudelleen hallitukseen. Muina hallituksen varsinaisina jäseninä jatkavat Heidi Grahn, Jaana Joutsen, Marjut Koskinen, Seija Saarinen ja Hanna Virtomaa. Varajäseninä jatkavat Riitta Blomstedt ja Marketta Lampainen.

Liitteet