Menneen ja tulevan vuoden uutiset

4.1.2016

Kunniakäynti sankarihaudoilla
Joulumyyjäisissä

Vielä muutama muisto joulukuulta: itsenäisyyspäivän juhlaa vietettiin perinteisesti 6.12. ja lauantaina 12.12. kivimakasiinissa pidettiin joulumyyjäiset. Tulevan vuoden 2016 tapahtumista tiedetään nyt jo kaksi: lauantaina 2.7. Kisko-päivä ja 23.7. kotiseuturetki.

Joulukuussa Kisko-Seura oli mukana järjestämässä kahta tapahtumaa joulukuussa: itsenäisyyspäivän juhlaa yhdessä seurakunna, kaupungin ja kiskolaisten yhdistysten kanssa sekä joulumyyjäisiä kivimakasiinissa.

Timo Pohjola juhlapuhujana seurakuntatalossa

Itsenäisyyspäivän ohjelmaan kuuluivat jumalanpalvelus, kunniakäynti sankarihaudoilla ja juhla kahvituksineen seurakuntalossa.

Timo Pohjola, Kiskon Karjalaseuran puheenjohtaja, kertoi puheessaan omasta karjalaisesta taustastaan ja sukunsa historiasta. Musiikkia juhlassa esittivät lauluryhmä Junkkarit, Aivika Kullas, Taina Koski ja Kaisa Suutela-Kuisma.

Joulumyyjäisissä toistakymmentä myyjää

Toinen perinteinen tapahtuma Kiskossa joulun alla on kivimakasiinin joulumyyjäiset. Koululaisten arvat, vanhempainyhdistyksen myyjäiset, käsityöt ja leivonnaiset tekivät kauppansa.

Tulossa kesällä 2016

Nyt jo kalenteriin voi kirjata kaksi kesäistä tapahtumaa: lauantaina 2.7. pidetään Kisko-päivää ja lauantaina 23.7. on vuorossa seuran kotiseuturetki.

Kisko-päivä järjestetään poikkeuksellisesti jo heti juhannuksen jälkeen. Kellonaika on todennäköisesti sama kuin ennenkin, kello 12 - 14.

Lauantaina 23.7. mennään bussilla pitkin Kiskoa. Retkellä vieraillaan ainakin Kärkelässä.

Molemmista tapahtumissa kerrotaan lisätietoja toukokuussa.