Kisko-päivässä 11.7. tavataan tuttuja, kuullaan Kärkelän kylästä ja kisataan keppareilla

22.6.2015

2014 Kisko-päivä oli helteinen
Ohjelmaa lavalla 2014
Kepparit odottavat ratsastajaa
Kisa alkamassa!

Kisko-päivä järjestetään lauantaina 11.7. kello 12 – 15 Kiskolan pihalla. Kisko-päivänä kiskolaiset, entiset kiskolaiset ja mökkiläiset tulevat tapaamaan tuttuja ja vaihtamaan kuulumisia. Ohjelmassa on tänäkin vuonna uutta tietoa kotiseudusta. Lapsille ja lapsenmielisille järjestetään toisen kerran keppihevosten estekisat.

KISKO-PÄIVÄSSÄ 11.7.  TAVATAAN TUTTUJA, KUULLAAN KÄRKELÄN KYLÄSTÄ JA KISATAAN KEPPAREILLA

Ohjelma alkaa kello 12 esiintymislavalla, jossa Rauni Rokka laulaa kitaran säestyksellä. Muutama yhteislaulukin lauletaan. Kello 13 kirjastossa alkaa kotiseutuluento, jonka aiheena on Kärkelän ruukkikylä. Tanja Bergroth on haastatellut kärkeläläisiä ja tutkinut kylän historiaa.  Kello 14 Olavi Henttinen johdattaa halukkaat kävelykierrokselle Toijaan. Olavi Henttinen tuntee entisenä nuohoojana Toijan talot ja asukkaat ja kertoo niistä tarinoita.

Kepparikisat kentällä

Heti kello 12 keppihevoset starttaavat hiekkakentällä. Viime vuonna keppihevosten estekisoissa oli 60 ratsukkoa. Kisan järjestäjä Tiina Isomäki lupaa, että sarjojen voittajille on hienoja palkintoja. Osallistujia pyydetään ilmoittautumaan ennakkoon puh. 040 9125 983. Osallistuminen ei maksa mitään ja kaikki osallistujat palkitaan.

Esittelyjä ja myyntiä, kirjasto auki

Kiskolaiset yhteisöt, yritykset ja käsityöläiset esittelevät toimintaansa ja myyvät tuotteitaan. Mukana ovat mm. Kisko-seura, Kiskon maa- ja kotitalousnaiset, Kiskon MLL ja muutama kyläyhdistys. MLL järjestää lelujen ja lastenkirjojen vaihtopisteen. Myynnissä on ainakin lammastuotteita, mansikoita ja herneitä. Kirjasto on auki ja siellä on lapsille sopivaa pikkupuuhaa.

Muualla Kiskossa

Kivimakasiinissa on avoinna Kisko-Seuran kesän kutsunäyttely Romanian Dreams kello 13 – 17. Gloria Badarau-Heikkilä on kutsunut kokoon taiteilijoita näyttelyyn, jonka punaisena lankana on Romania. Mukana ovat  Angela Börnicke, Cristina Ciobanu, Pirjo Heino, Katja Juhola, Asta Niemistö, Hannu Nikander ja Leena Uutela.

Toijan lisäksi kannattaa piipahtaa kirkonkylässä tutustumassa kotiseutumuseoon, joka on myös auki kello 12 - 15.

Monipuolista murkinaa

Nälkä ja jano eivät pääse yllättämään: tarjolla on lohisoppaa, makkaraa, kahvia, pullaa ja vohveleita.